- Rodzaje świadczonych usług przez biblioteki osobom niepełnosprawnym
- Obsługa osób z niepełnosprawnościami w bibliotece
- Bibliotekarze obsługujący osoby niepełnosprawne
- Olimpiada Cyfrowa zapraszamy uczniów do podjęcia wyzwania
- Szkoły szykują się do zdrowej rywalizacji w ramach 8.edycji programu "Żyj smacznie i zdrowo”!
- RPD pisze do MEN ws. reformy edukacji
- Szybki i darmowy internet w każdej szkole
- Ustawa o finansowaniu zadań oświatowych przyjęta przez Sejm
- Nowe pytanie
- Nowe pytanie
- Świadectwo pracy
- Przeniesienia nauczyciela z przedszkola do szkoły
- Odmowa przyjecia nowych warunków pracy a odprawa
- Egzamin gimnazjalny - odroczenie obowiązku uczestnictwa
- Odpowiedzialna reakcja szkoły wobec przemocy w rodzinie ucznia
- Bezpieczeństwo uczniów podczas rekolekcji
Rekrutujesz pracowników?
Zadzwoń do nas!
22 559 36 52
Napisz do nas!



22.9.2014
Lepsza akustyka sali lekcyjnej to lepsze wyniki w nauce – wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Ecophon wśród duńskich uczniów. I nie chodzi tutaj tylko o hałas dobiegający zza okna czy z korytarza tylko o propagację i odbicia dźwięku w samej klasie. Te wnioski są istotne także w kontekście polskich uczniów.
28.2.2014
Rada Ministrów przyjęła Sprawozdanie z realizacji Rządowego programu rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych „Cyfrowa szkoła”. Sprawozdanie zawiera rekomendacje do dalszych działań, mających na celu wsparcie organów prowadzących szkoły w doposażeniu placówek w nowoczesne pomoce dydaktyczne.
27.1.2014
Wysoki poziom hałasu w polskich szkołach wpływa na efektywność procesu nauczania. Aż 88 proc. ankietowanych nauczycieli stawia hałas na pierwszym miejscu wśród czynników fizycznych powodujących uciążliwość swojego zawodu. Jednak za problem odpowiadają nie tylko dzieci, ale również szkolne pomieszczenia.
12.12.2013
Ważą się losy programu cyfryzacji polskich szkół. Rząd sprawdza efekty zakończonego w czerwcu 2013 r. pilotażu, w ramach którego za 50 mln zł około 400 szkół zakupiło różnorodny sprzęt komputerowy i multimedialny. Od tej oceny zależy, czy wprowadzony zostanie właściwy program, którego koszt szacuje się na około 2 mld zł.
10.10.2013
W ostatnim okresie odnotować należy istotny wzrost korzystania ze żłobków oraz opieki i edukacji w przedszkolach. Jednak dostęp do tej oferty nie jest równomierny – odsetek dzieci chodzących do przedszkoli na wsi jest wyraźnie mniejszy niż w miastach. To jeden z wniosków płynących z „Diagnozy społecznej” w zakresie edukacji.
3.10.2013
Otwarte Zasoby Edukacyjne to koncepcja łącząca instytucje edukacyjne z całego świata. Przyświeca im wspólna idea, w myśl której wiedza jest dobrem publicznym, dlatego każdy powinien mieć swobodę jej wykorzystywania i przetwarzania. Celem działań w ramach OZE jest zapewnienia sprawiedliwej dystrybucji wiedzy i powszechnego w niej uczestnictwa.
18.9.2013
ORE dysponuje ekspertyzą, z której wynika, że w programie wdrażania e-podręczników do polskich szkół popełniono liczne błędy – napisała „Rzeczpospolita”. Do największych uchybień należy brak badań nad zaletami i wadami książek elektronicznych oraz brak refleksji nad skutkami zdrowotnymi w następstwie długotrwałej pracy z komputerem.
28.8.2013
Szkoła z Klasą 2.0 prowadzona jest od 2002 r. przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą” pod honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej. Od 2010 r. akcja koncentruje się wokół mądrego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w uczeniu i nauczaniu. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca. Rejestracja do edycji 2013/2014 możliwa jest od połowy czerwca do końca września 2013 r.
9.7.2013
Postęp w dziedzinie technologii zmienia szkołę i podejście do edukacji. Targi umożliwią zaprezentowanie przykładów zastosowania nowoczesnych technologii na różnych etapach kształcenia, promowanie najnowszych rozwiązań edukacyjnych, technologii informatycznych, pomocy dydaktycznych oraz metodyki nauczania we wszystkich typach szkół.
19.6.2013
W najbliższych tygodniach do wojewodów trafią raporty ze szkół podsumowujące pilotażowy program „Cyfrowa Szkoła”. Na ich podstawie wyciągnięte zostaną wnioski, od których zależeć będą losy dalszej cyfryzacji szkół. Czy widoczne są jakieś pozytywne efekty programu, czy wzorem swoich poprzedników także ten projekt okaże się niewypałem?
- Wpisz hasło w wyszukiwarkę, a otrzymasz listę fachowych artykułów na interesujący Cię temat
Tym symbolem oznaczone są artykuły ze strefy Premium. Dostęp do nich otrzymasz tylko po opłaceniu abonamentu.
Korzystając z artykułów oznaczonych tym logo, masz pewność, że są one aktualne i zgodne z obowiązującymi przepisami.
- Jeśli nie znalazłeś w serwisie poszukiwanej informacji, w ramach abonamentu Eduinfo Premium możesz zadać własne pytanie do ekspertów. Otrzymasz fachową odpowiedź!
- W Eduinfo Premium znajdziesz także przydatne w codziennej pracy dokumenty, formularze, ankiety i praktyczne narzędzia.
-
Obejrzyj video-przewodniki:
Uczeń zdolny, jak każde dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wymaga indywidualnego podejścia, troski, skupienia się na nim i pomocy. Publikacja podpowiada, jak wykorzystywać możliwości szkoły, aby wspierać rozwój talentów.
Skuteczny nauczyciel - skuteczna szkoła
Wygodny w użyciu poradnik, który pozwoli skutecznie poprawić jakość pracy z uczniami. Zawiera liczne porady z zakresu indywidualizacji nauczania, organizacji lekcji oraz skutecznej komunikacji!
Koncepcja pracy i rozwoju szkoły
Poradnik zawiera praktyczne wskazówki dotyczące tworzenia dokumentów strategicznych dla placówek oświatowych. Stanowi źródło wiedzy na temat programowania pracy, diagnozowania potrzeb i zasad planowania.